NUFFNANG

Monday, July 26, 2010

diet...

GEMOK!!!!

ok,itu adalah perkataan yang paling tidak disukai...
adakah anda sering diajukan dgn ayat-ayat yg sebegini?
"eh,dah gemok la kau."
ouh!sangat tidak berperasaan ayat itu..tapi yang pasti hakikatnye memang aku dah gemokssss..
nampak brape punye banyak 's' disitu?itu menunjukkan memang aku betol2 dah gemok ye kengkawan..

setiap kali sebelum dan selepas mandi aku akan membuat siasatan ke atas perut yang gendut itu..
mengapa mesti begitu?
adakah kerana terlampau banyak melantak?
adakah kerana perut ini telah dirobek-robek sewaktu malahirkan kak yong dan pp merah?
atau adakah itu adalah kehendak alam?
?????

pernah aku mencube satu produk kesihatan yang boleh menguruskan badan jika betul2 mengikut peraturan tapi aku harus mengukur baju di badan sendiri(yang gemok)..kewangan amatlah tidak mengizinkan..lagi pulak produk tu mesti dimakan@diminum mengikut aturan...
huh!malas...yee...itulah yang sebenarnye...saya malas dan amat tidak berdisiplin untuk melakukan itu...tambahan dengan harga produk itu yg setiap kali makin mahal(kalau murah maybe beli lagi)..

tapi..patutkah aku mengalah???
ouh!!tidak..mengikut kate vince af1..kite semua pemenang tiada pengalah...ho yeh..
dengan adanye ahli club lagi sorang iaitu,
memperkenalkan..






























encek gemok & puan gemok



aku dan encek hunny memulakan diet...
pemulaannye kami elakkan nasi..
bekpes: kellog's special k+low fat milk(hheheh...mat saleh celup)
lunch:semekut+air nescafe@milo kosong
dinner:sup@tomyam tanpa nasi

walaupun byk godaan kami perlu  bertahan..kalu dulu kurang minum air masak..
sekarang kami akan minum sebanyak yang boleh...

memang tak kan terus2 boleh kurus kan..
maklumlah lemak tu pun dah lame berkampung dalam badan
so hanya perlu kuatkan semangat dan sentiasa ingatkan misi kami...

harap-harap menjadi la diet ku ini,,,
dapat kempiskan perut dan kecikkan montot pun dah kire ok..

so,kengkawan...
mari berdiet...


2 comments:

MaMa yaNNa said...

hahahaha..
mane de gemok..
mummy kan kecik molek jer...

Jue The Wonder said...

As Salam...tumpang lalu ye...I pun tak sanggup berdiet...lapar oooh...tp nak cantik & sihat...hehehe!!!