NUFFNANG

Friday, November 11, 2011

Harapan mummy daddy

Assalamualaikum...


Sesambil melayan perasan dengar lagu 'Ombak Rindu' time2 hujan gini, mood nak menulis tu datang..

Okey kite abaikan tentang lagu 'Ombak Rindu' dan filem yang bakal ditayangkan 1Disember2011 ni..kihkihkih..promte tak hengat ni sebab tak sabar2 nak pegi tengok..jom...

Ekceli nak menulis tentang pp merah saya..dengan apa yang dia buat malam tadi rasanya anak perempuan saya boleh diharap..terasa bangga sangat..

Dengan keadaan saya sekarang ni,waktu malam bersama pp merah tak sama macam dulu..kalau dulu boleh layan kartun sama2...baring2,golek2 depan tv sesama...bukan nak salah kan baby dalam perut tapi saya memang tak larat nak layan pp merah lama2...baring atas sofa tidak lagi menyelesakan...sudahnya pp merah akan tengok tv sorang2...sian dia..

Ok..jom berbalik pada cerita malam tadi..entah kenapa malam tadi ulu hati ni pedih sangat ditambah pulak dengan pakej pening,sakit perut,lenguh badan..fuhh memang dugaan sangat..tapi bagi yang belom pernah bergelar ibu,pengalaman camni seronok sebenarnya..awal2 mungkin rasa sedikit sengsara tapi akan ada nikmat di kemudian hari..

Bila kepala dah start pening,tekak ni mulalah..asek rasa semacam jer..jiran belakang umah pulak ntah ape lah yang dimasak buat tekak ni loya sangat..ahernya terkeluar segala isi yang dalam perut ni..memang terperuk jelah kt pintu bilik air..pp merah bila tengok mummy camtu,dia tak abis2 tanya..."mummy kenape?mummy sakit yer"...yang paling mummy tak sangka pp merah usap belakang mummy..

Dah abis sesi pengeluaran isi perut,mummy memang dah kehabisan tenaga rasanya..tengah baring2 tu pp merah pegi dekat ujung kaki,dia terus picitkan kaki..ya Allah dalam sakit2 tu mummy rasa untung nya ada pp merah..lepas siap picit kaki walaupun tak seberapa pp merah datang dekat mummy..tanyakan mummy sakit yer..mummy dah makan ubat belom??ntah ape yang dia bayangkan,dia buat macam suapkan ubat dalam mulut mummy..itulah nikmat yang sangat tak ternilai..memang besar sangat rezeki yang Allah dah berikan pada saya..

Tak dinafikan,dalam usia pp merah 2 tahun ni..saya kadang2 boleh naik angin dengan kenakalan dia..tapi dia juga anak yang boleh diharap..

Mummy sayangkan dina banyak2..terima kasih sayang sebab jaga mummy semalam..