NUFFNANG

Saturday, February 25, 2012

DEMAM






"mummy,adik demam"...
Pada mulanya aku ingat irdina cuma main2 dengan mengatakan yang dia demam petang semalam..
Mana tidaknye, sambil bercakap tu memek muka kelakar yang dibuatnya..sempat juga aku rasa suhu badan pada dahi irdina.."tak panas pun"


Aku katakan pada anak dara yang seorang tu, "ok kalau adik demam, mummy bawak adik pegi hospital k"
Tapi dengan petah pulak dina menjawab "tak payah la pegi spital mummy,kite pegi klinik lija(klinik eliza) je lah"...
Nak ke klinik lija tu pun sebabnye Doc eliza baik dan suka bagi gula2 pada dina...gitu la kan..


Malam tadi tetibe je badan dina panas..aku dah mula lah risau..sekejap-sekejap aku rasa dahi dina..tapi dina tidur lena..tidak merengek-rengek..


Pagi tadi aku siapkan kerja2 rumah,aku tunggu tuan puteri kesayanganku itu bangun..perlu ke klinik..tak mau tangguh2..

Buka je mata si puteri,aku ajak dia mandi tapi jawapannya "mummy,bagi la adik rehat jap"...oohhh,duhai anak..terdiam mummy..biarpun demam tapi mulut tu masih bijak jer menyusun ayat..


Irdina tak bermaya..dalam kereta pun baring jer..tapi alhamdulillah dina masih berselara makan nasi bersama sup..hampir semangkuk jugak abis..makan ubat pun tak culas macam dolu2..


Harap2 demam dina tidak berpanjangan..cepat sembuh yer sayang..mummy & daddy sayang kaka adik ketat2..muaaahhh