NUFFNANG

Saturday, April 16, 2011

gua pun nak gak



orang nak tulis blog, lu pun nak tulis blog gak..
padahal lu bukan pandai pun bab-bab it neh..
setakat tekan-tekan keyboard ni budak kecik pun terer der..





rilek..rilekk..gua bukan nak cite pasal orang lain tapi wa nak cite pasal diri gua sendiri..

meh wa cite dulu camne gua boleh terjebak ngan dunia belog neh..
kazen laki (ish cam kasar ngat) somi gua dulu selalu datang lepak umah gua sambil layan tenet..
dalam pada tu dia selalu tunjuk kat gua satu belog neh..
masa tu gua intai-intai lebih kurang jelah..yelah laptop orang, tak kan gua nak nyibok tak memasal lak...

pas gua beranak (kasar lagik)bersalin, somi gua dah hadiahkan gua laptop..
memang gua teruje beb..dapat gak gua belajar bab-bab dunia IT ni an..
lagipun gua segan ngan member gua yang dok tanye gua ade fb tak..
gua memang tak paham pekemende nye fb tu..lu orang nampak tak betapa jahilnya gua sampaikan fb pun tak tau( time tu la, skang wa dah tau)

so lepas gua dah ade akaun  fb, gua pun dengan perasaan kejakunan on9 facebook sampai lebam..
dah tau macam mana nak upload gambar, dapat borak ngan member lama , main game, gua teringat kat blog yang selalu kazen somi gua terjah tu..blog ni kepunyaan "si cantik nadiabyu"...

gua memang suke cara penulisan dia..memang sempoi..ditambah lagi cik..errr puan nadia ni cantik dan comey..time tu  memang blog nadia yang selalu gua terjah..mane pandai lagi nak blogwalking kat blog lain..

satu hari gua terasa macam nak jugak buat blog..ntah hape2 yang gua tulis untuk entri pertama..
then gua ceritakan tentang tahun yang paling perit buat gua..penulisan gua pulak boleh lah disamakan dengan budak tadika punye ayat..bapak skema abis dengan ejaan ntah hape-hape....hahahahah

gua memang tak paham langsung pemende pengikut ar, iklan nuffnang ar.. gua dengar gak orang cakap dapat duit bile tulis-tulis blog ni..tapi gua memang haram jadah tak tau ape mende..
tapi apedehal...gua boleh blaja ar beb..gua banyak berjalan-jalan ke blog orang lain..gua majukan diri gua dari situ..gua tengok tutorial..skang pun gua masih dalam menimba ilmu lagi..nak dapat cek dari nuffnang tu??gua agak la anak gua nak masuk sekolah nanti kot baru gua dapat..

tapi yang boleh gua katakan, blog ni tempat gua luahkan ape yang patut..yang tak patut gua simpan jer...takut tersalah luah, gua pulak kena maki..dan setakat ni gua tak pernah kena puji ataupun kena keji..
alhamdulillah..

so pada blogger-blogger otai yang tetibe boleh tercampak kat blog gua ni, gua nak mintak lu orang bagi tunjuk ajar ar pada gua..

gua gerak dulu...cauu