NUFFNANG

Monday, April 4, 2011

yang bisa buat aku menangis



mummy terdengar suara kakak....
mummy ternampak-nampak kakak berlari-lari dalam kedai...
ouh..sungguh mummy rindukan kakak teramat sangat..
dan sekarang mummy terasa amat kesal sebab mummy tak sempat nak copy suara kakak yang ada dalam henpon daddy..dan daddy dah jual henpon tu..


tapi kenangan kakak amat banyak...setiap kali mummy rindukan kakak, mummy akan keluarkan barang-barang kakak...pernah suatu hari mummy terjaga dari tidur..daddy dan adik lena tidur..
mummy kebilik kakak yang kini jadi bilik adik..mummy keluarkan sehelai baju...baju yang masih ada bau kakak...baju yang kakak pakai sebelum kakak tinggalkan mummy..mummy peluk dan cium baju tu seolah mummy peluk dan cium kakak...



mummy masih ingat lagi...setiap kali kakak abis rawatan kimoterapi, mummy akan bawa baju yang cantik untuk kakak pakai..biarlah kakak tidak lagi berdiri, biarlah kakak duduk dalam stroller saje namun mummy nak tengok kakak berpakaian cantik...wek ani dah belikan sepasang gaun poney untuk kakak..siap dengan topi sekali...tapi apakan daya kakak tak sempat nak gayakan gaun tu..hari yang sepatutnya mummy pakaikan gaun tu pada kakak, kakak dipakaikan 'baju putih'..



bila kakak dah boleh berjalan, mummy suka belikan kasut untuk kakak...kakak ingat tak kakak pilih sendiri kasut masa kita pergi jalan-jalan dengan pak ngah adzhar?pak ngah beria-ria ajak kita ke butik adidas lepas tengok wayang..mummy ngan daddy hanya menurut saje..dan kakak pilih kasut berwarna biru...pak ngah belanja..tapi kakak sempat pakai sekali, itu pun masa kat wad..



atok din lah orang yang ajar kakak untuk menabung..dan sejak hari tu kakak pandai menabung..buya lah orang yang rajin simpan syiling masa tu...setiap kali ada syiling mesti buya bagi pada kakak untuk dimasukkan dalam tabung..untuk hari lahir kakak yang kedua, mama leen hadiahkan tabung yang amat comel..sekarang mummy ajar adik pulak untuk menabung..



buku rawatan kimoterapi kakak yang masih mummy simpan..



kipas warna-warni ni untuk kenalkan kakak pada warna..mata kakak juling saat kakak tersedar dari koma..mummy takut..kipas ini hanya salah satu iktiar mummy untuk kakak supaya kakak nampak kembali..



semua-semua ni jadi pengubat rindu mummy... :'(