NUFFNANG

Tuesday, April 12, 2011

si kecil



sekarang ni kalo tengok orang mengandong mesti terdetik dalam hati nak ngandong lagi..
bila time ngandong ler boleh makan banyak-banyak tanpa nak pikir, gemok kah aku? buncit ker perut nanti?
arghh, soalan-soalan itu tak pernah berjaya nak masuk dalam kepala ni bila time preggy..

kebiasaannya juga time ada baby dalam perut ni terasa diri ni dimanjakan selalu...tak kira ler dari suami ataupun keluarga..cam aku sendiri kalau time ngandong konfem mak akan tanya ape aku nak makan, aku selesa atau tak...memang akan dapat perhatian lah kirenya..fuuuhhh, memang syok...

disebabkan aku dah punya dua orang puteri yang comel jadi kalau diberi peluang untuk mengandong, aku inginkan seorang putera la pulak kan untuk menyambung warisan aku dan suami(chewwah ayat skema)..lagipun suami aku sendiri nak jugak geng kan..selalu kalau bershopping baju cik pp merah mesti suami aku intai-intai baju boboy...semat-semat katenye..

ish, kalau tak disebabkan nasihat doktor untuk berehat dulu, aku nak mengandong lagi...hehehehe(gataii)
tapi ada jugak orang yang tolak rezeki kan..kawan suami bercerita tentang sepasang suami isteri yang juga kawan dia sanggup gugurkan kandungan..pasangan ini memang sudah dikurniakan seorang anak..mereka tak mahukan anak lagi disebabkan kewangan..padahal kedua-duanya bekerja..pekerjaan pulak boleh tahan lah gajinya..bukanlah macam aku dan suami yang hanya bekerja di kedai makan..gaji pun berapa la sangat.

bagi pandangan aku tak patut dorang gugurkan anak tu...anak tu kan rezeki yang sangat bernilai..
anak tu kan penyambung kasih sayang antara suami isteri..bukan dorang ramai anak pun sampaikan tak cukup duit nak sara seorang lagi anak..ntah la,aku pun tak paham ape yang bermain dalam pikiran pasangan tu..mungkin dorang tak puas enjoy lagi kot...

tak dinafikan masa aku tau yang aku mengandong anak kedua dulu, pikiran berkecamuk jugak..
yelah, anak pertama baru setahun lebih..tak puas nak bermanja lagi..aku dan suami jugak memikirkan tentang kewangan..seharian berfikir aku rasa yang aku sudah sedia untuk mengandong lagi..soal duit? ahh, tu semua boleh diusahakan..mak aku pun selalu cakap" ada lah rezeki anak ko tu"..

sesungguhnya Allah dah menentukan segalanya..anak pertama aku sakit dan telah pergi untuk selamanya..
namun aku dan suami masih punya seorang anak lagi..dialah yang menceriakan hari-hari kami..dialah pengubat rindu kami pada kakaknya..

bak kata pepatah 
"rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari"