NUFFNANG

Saturday, May 21, 2011

hari umor tambah lagi setahun




tujuhbelas mei ari tu adalah hari dimana umo aku dah bertambah lagi setaon..
maka bertambah juge ler kedut-kedut kat muka, lemak-lemak yang susah nak keluar dari perut..


kalau dolu-dolu aku selalu jugak mengharapkan kezutan tapi tahun ni aku tak kesah..
sebabnya bila kita mengharap tapi tak dapat konfem kecewa sampai menonggeng..
jadi aku mahu bersikap matang ar sikit..ye lah kan umo dah tambah prangai pun kena la ubah kan..


so disebabkan kekunun aku malas nak mengharap aku takde membuat apa-apa plan walopon aku dah mintak cuti ngan mak...


tetibe tak memasal, encek suami ajak berjalan ke kolumpo pulak..nak belanja makan katenye..
sebelum ke kolumpo, kak non @ mama leen suh aku ke kedai akis's corner dulu..
ada acara motong kek katanye...







tapi sebelum tu kak non dah belikan kite pezen dari cameron highland..dia kate tu je pezennye..


:ni hah stoberi cekelat ngan bantal stoberi:



:ni second pezen dari kak non ku:
(sile sengetkan kepala anda seperti saya)


pas dah siap potong kek.suap-suap, terus gerak ke kl..
kalo tahun lepas encek suami banje makan kat ayam penyet, tahun ini dimanakah???




perghhhh....makan omputih gitew..Tony Romas...
melihat pada menu,terbelit lidah jugak sket..maklum ler kite slama dok makan sambal belachan bile nak menyebut steak bagai mulalah lidah ni mengerot sana sini...ahhahahah...

sebab tak berapa nak pandai kan so kami hoder



: ni namanya Roma's Sampler :


encek suami yang sedang bersantap...

selain roma's sampler tadi kitaorang hoder



: ni pulak mojo chicken :

aku ni bukan pandai nak makan makanan mat saleh ni so ada bunyi ayam tu hoder jer...kahkahakah...bapak ler kampong nye...biasa kalo kat kedai aku asek dok makan makanan melayu jek...

untuk dessert ngan air pulak aku mintak golden apple tart...fuuhhh memang meleleh..

 
begini lah rupe golden apple tart tuh..aku ni bermulut manis opppsss sukakan yang manis2..ehehhehe..
air pulak ntah hape kenamanya...aku pun dah lupe..tapi kenangan ini tak kan aku lupekan..

lepas dah isi perut ngan makanan tadi, kitaorang jenjalan jap kat pavilion tu..usha ape yang patut...
ada gak encek suami offer ape yang berminat tapi ntah kenapa aku rasa cam tak yah la kot..
kekunun kan aku matang la sangat..so takde la menyahut undangan encek suami tu..


seterusnya aktiviti hari tua aku tu, encek suami bawak pegi melalak kat Superstar kat Wangsawalk..


: tarik baek punye :


: hattan gitew :


: yang ni tengah nyanyi soley-soley : ahaiiiii...

dah menyerakkan suara kat superstar tu, kitaorang g jenjalan kat DKMY... danau kota malaysia..

hari tuo den pun berakhir...walopon kezutan tak brape nak terkezut tapi aku tetap hargai..
terima kasih encek suami...sayang kamu dalam-dalam...

terima kasih juge buat kak non ngan ngah shida yang dah sponsor kek..
yang ni kek yang ngah shida aku bagi...memang yummeh..









tenkiu kakak-kakak ku sayang...